İMPERİA ONLİNE TÜRKİYE
İmperia Online forum hemen kayıt olun!

Join the forum, it's quick and easy

İMPERİA ONLİNE TÜRKİYE
İmperia Online forum hemen kayıt olun!
İMPERİA ONLİNE TÜRKİYE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hızlı gelişip iyi bir oyuncu olmak istiyorum ne yapmalıyım ?

Aşağa gitmek

Hızlı gelişip iyi bir oyuncu olmak istiyorum ne yapmalıyım ? Empty Hızlı gelişip iyi bir oyuncu olmak istiyorum ne yapmalıyım ?

Mesaj tarafından Admin Salı Ara. 21, 2010 8:46 am

Diyorsanız eğer, size önerilerim bunlar olacaktır ;

Kaynak elde etmek için 2 yöntem vardır ;

1- O kaynakları üretmek.
2- Saldırı yaparak altın toplayıp,o kaynakları pazardan almak ( Önermem )

Neden önermem?
-Ne kadar aktif oyuncuya saldırırsanız o kadar çok düşman edinirsiniz ve düşmanlarda karşı saldırıya geçerse işiniz zora girer.
-Yaptığınız savaşlarda ( Eğer bonus değilse ) Asker kaybedersiniz.Bu sizin puanınızı ve nüfusunuzu düşürür.( Asker = Nüfus )
-Askeriniz ne kadar çok ise,bakım masrafınızda bi o kadar çok olur ve bir zaman olur ki yaptığınız savaşlar bile bu masrafı karşılamaz.
- Ola ki bir savaşta askerlerinizi kaybederseniz,ya da biri saldırıp askerlerinizi yok ederse,oyun sizin için bitmiş hale gelir ve moralman da çok yıkıcı bir durum ortaya çıkar.Bu da rakiplerinizle olan farkı iyice açar ve size oyunu bile bıraktırabilir Tabii sağlam bi ekonominiz var ise,bu kayıp size devede kulak değilde bacak gibi kalır tekrar yapılanmanız fazla uzun sürmez.
Önerim nedir ?

Bu oyun 1 haftalık ya da 1 aylık bir oyun değildir.Herşeyin başı sabırdır
-Öncelikle oyuna başladığınızda haritanıza bakın,eğer Dağlar ya da Dağlar ve Orman Box defans yapılamıyorsa,direk yeni bir hesap açın ileride pişmanlık yaşamamak için. ( Yalnış anlaşılma olmasın 2 hesapla oynamak yasaktır,Dağlar ya da Dağlar ve Orman'ın box defans yapılamadığı hesabı tamamen bırakın )
- Ekonomi ağırlıklı oynamak.Askeri araştırmalardan çok ekonomik araştırmalara önem vermek ( Sağlık,bürokrasi,merkezi yönetim,ticaret,bankacılık,loncalar).Başlarda mimari'ye o kadar önem vermesenizde olur.
- Ekonomide Nüfus en önemli etkendir. Nüfus = İyi bir üretim gücü = Asker üretim gücü.
- Binalardan Ambar seviyesini olabildiğince yüksek tutmak.Amaaan ! saatlik 1 artış nedir ki ? Demeyin bu +1 lik artış cevher değerindedir Nüfusunuz hiç bir etken olmaksızın 100.000 e kadar artış gösterir,amaç bunu en hızlı şekilde bu düzeye getirmek.Uzun hesaplamayı konunun sonunda yazacağım.
- Kale seviyelerinin yüksek tutulması.Kaleler savunma yardımı dışında o eyalette ki üretime bonus artış sağlar. Her seviye kale % 10 luk bir üretim artışı sağlar.
- Kolonileştirmede çok önemlidir,ne kadar çok eyaletiniz varsa o kadar çok nüfusunuz ve üretiminiz var demektir.Bunun içinde önerim hartiranızda Box için en uygun eyaleti(Dağlar ya da Dağlar ve Orman) alıp buraya defansı kurmanız.Ve diğer eyaletlerinizi Ova ve Düzlük Orman almanız.( Dağlar veyahut - nüfus artışı olan eyaletleri + % şeklinde taş veya demir üretimi olduğu için tercih etmem ,aynısını ovalarda da yaparım.O % lik bonusu nüfus fazlası ile karşılarım. - % nüfus gelişimi olan eyaletin dezavantajı,yağma yerse eski haline gelmesi uzun sürer ve ileride asker basmaya başlayınca giden nüfus geç toplanır,bu yüzden tercihim öncelikli olarak düzlük orman olur. + %20 lik artışın maksimum olduğunu göz önünde bulundurursak + % 10 nüfus artışı ve ekstra % 25 odun üretimi çok makbuldür.)
-Asker terhisi...Yeni aldığınız eyaletlere diğer eyaletlerden asker yollayıp terhis etmek,yeni alınan eyaletin gelişmesini haftalarca beklemek yerine bi kaç günde iyi bir nüfus oranı sağlar.Örnek ; toplam 8 eyaletiniz var yukarıda ki box defans stratejisiyle bir box defans kurdunuz ve 5 eyaletinizin tipi ; Düzlük orman ve ovalar diyelim.Bu 5 eyalette 3000 mızraklı ve 2000 okçu bastınız,bu size 25.000 nüfus sağlar.Bunu günde 1 defa yaparsanız,diğer eyaletlerinizde bu zaman içerisinde eski durumuna gelebilir.Yani nüfustan yana diğer eyaletlerinizde de pek bir kayba uğramazsınız,aksine terhis edilen eyaletteki nüfus artış hızınıda hızlandırmış olup,genel anlamda büyük bir kazanç sağlarsınız.Terhis için hafif mızraklı ve okçu seçme sebebimiz,maliyetinin az ve asker eğitim sürelerinin kısa olmasıdır.Asker terhis ettiğimizde,o askerlerin tutarının %50 si,terhis edilen eyalete geri verilir.
- Kendinizi koruyacak kadar asker basmak.Ve bu askerlerle bonuslara saldırı düzenleyip ekstradan altın kazanmak.
- Askeri araştırmalardan saldırı değil,defansa yönelik araştırmalara ağırlık vermek ( İstihkam,Askeri mimari,Sınır devriyesi). İleride saldırı araştırmalarıda optimum düzeye mecburen ulaşacak

Gelelim bahsettiğimiz Hesaplamaya ...
Nüfusunuz 100.000'e kadar hiç bir etken olmaksızın artış gösterir.Nüfus artışı 30'dur ve her 1000 ilave nüfus saatlik nüfus artışına +1 kişi ekler.
Şimdi gelelim Ambar'ın önemine ...

Ambarı geliştirmediğinizi varsayıp Nüfusunuzun 80.000 ve saatlik artışı 100 olarak hesaplayalım.

Toplam Nüfus - 10 saat sonunda artan nüfus
80.000 - 100
81.000 - 101
82.010 - 102
83.030 - 103
84.060 - 104
85.100 - 105
86.160 - 106
87.220 - 107
88.290 - 108
89.370 - 109
90.460 - 110
91.570 - 111
92.680 - 112
93.800 - 113
94.930 - 114
96.070 - 115
97.220 - 116
98.380 - 117
99.550 - 118
100.730 - 119
____________

200 saat sonunda 100.000 e ulaştık
Ve 119'dan aşağı doğru düşüş başlayacak.


Eğer Ambar seviyesi 15 olsaydı ....
Toplam Nüfus - 10 saat sonunda artan nüfus

80.000 - 115
81.150 - 116
82.310 - 117
83.490 - 118
84.670 - 119
85.860 - 120
87.060 - 121
88.270 - 122
89.490 - 123
90.720 - 124
91.960 - 125
93.210 - 126
94.470 - 127
95.740 - 128
97.020 - 129
98.310 - 130
99.610 - 131
100920 - 132
____________

180 saat sonunda 100.000'e ( Hatta 101.000'de diyebiliriz ) ulaştı ve 132'den aşağı doğru azalacak.Arada 13 kişilik bir fark var bakınız ilk örnekte 13 kişilik artışı yakalamak için tam 130 saat harcadık.


Admin
Admin
Admin

Reputation : 3
Mesaj Sayısı : 5
Tecrübe Puanı : 15
Kayıt tarihi : 20/12/10

http://imperia.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz